Czwartek 23.04.
Edukacja polonistyczna
Dzisiaj dowiesz się co to jest mit i mitologia. zastanowisz się co to jest nadzieja i jakie jest jej znaczenie. Wyjaśnisz znaczenie związków frazeologicznych i powiedzeń.
Wysłuchaj informacji o starożytnych podaniach.
Wysłuchaj również, krótkiej informacji o wierzeniach starożytnych Greków:
https://www.youtube.com/watch?v=HnwsUyJUwUc
Wysłuchaj również, krótkiej informacji o wierzeniach starożytnych Greków:
https://www.youtube.com/watch?v=HnwsUyJUwUc
Zapisz w zeszycie temat: W świecie mitów.
Zapisz w zeszycie notatkę:
Mit to stworzona w dawnych czasach opowieść o powstaniu świata i ludzi oraz tłumacząca rożne zjawiska. Mitologia to zbiór tych opowieści.
Wykonaj z.2 s.82 - ćwiczenia edukacja polonistyczna.
Przeczytaj głośno tekst W.Widłaka "Puszka Pandory" (podręcznik edukacja polonistyczna s.75) i ustnie odpowiedz na pytania 1,2,3,4,5 znajdujące się pod tekstem.
Co Prometeusz ukrył na dnie puszki?
Tak masz rację: nadzieję.
Zastanów się co oznacza to słowo. Wykonaj w zeszycie mapę myśli do słowa "nadzieja".
Następnie rozwiąż z.1 s.82 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
Wyszukaj fragment mitu "Puszka Pandory", w którym jest mowa o nadziei.
Przepisz do zeszytu powiedzenia związane z nadzieją:
Mieć nadzieję.
Nie tracić nadziei.
Mam nadzieję na lepsze jutro.
Stracić nadzieję.
Zastanów się (nie zapisuj) w jakich sytuacjach mogą być one użyte.
Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: W jakich sytuacjach ludziom potrzebna jest nadzieja?
Przypomnij sobie wszystkie wiadomości o przymiotniku.
Wykonaj z. 3 s.83 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
W zadaniu 4 również znajdują się przymiotniki, które są umieszczone na trzech schodkach.
Zwróć uwagę na wzór, w którym każda następna forma przymiotnika ma silniejsze natężenie oraz na końcówkę -szy, mimo występującej przed nią literze -j. Takie zapisywanie przymiotników nazywamy stopniowaniem.
Zapamiętaj: Przymiotniki mogą występować w stopniu równym (smutna), wyższym (smutniejsza), najwyższym (najsmutniejsza).
Wykonaj z.4 s. 83 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
Praca dla chętnych: " Co by było, gdyby...?" - napisz opowiadanie co by się zdarzyło, gdyby Pandora nie otworzyła puszki, lub gdyby Prometeusz nie umieścił w puszce nadziei (wybierz jedną możliwość). Pracę napisz w Wordzie i prześlij do dnia 25.04.
Edukacja matematyczna
Musimy od 4 jedności odjąć 8 jedności.
Mamy za mało jedności, więc zamieniamy jedną dziesiątkę z liczby 764 na jedności.
Teraz mamy 14 jedności odjąć 8 jedności co daje nam 6 jedności.
Zapisujemy:
764 - 8 = 750 + (14 - 8) = 750 + 6 = 756
Podobnie postępujemy w przypadku odejmowania typu 450 - 70
Wiemy, że 100 to jest 10 dziesiątek. Czyli w liczbie 450 mamy 45 dziesiątek (d), a w liczbie 70 mamy 7 dziesiątek (d).
Odejmijmy te dziesiątki: 45 d - 7 d = 38 d (38 dziesiątek to jest 380) czyli
450-70 = 380
Wykonaj ćwiczeniach edukacja matematyczna s. 42 z drugiego zadania przykłady na odejmowanie, zadanie 3 s.45.
Przepisz do zeszytu przykłady i oblicz:
654 - 9 =
452 -8=
342 -7=
224 -6 =
564 - 6 =
761 - 5 =
560 - 70 =
620 - 90 =
830 -50 =
410 - 40 =
670 - 80 =
Jeśli nie wszystko zrozumiesz i potrzebujesz dodatkowych wyjaśnień możesz zadzwonić lub napisać na Teamsach (czwartek) w godzinach 11-13 lub 15-16.30