środa, 22 kwietnia 2020

Czwartek  23.04.

Edukacja polonistyczna

Dzisiaj dowiesz się co to jest mit i mitologia. zastanowisz się co to jest nadzieja i jakie jest jej znaczenie. Wyjaśnisz znaczenie związków frazeologicznych i powiedzeń.

Wysłuchaj informacji o starożytnych podaniach.




Wysłuchaj również, krótkiej informacji o wierzeniach starożytnych Greków:
 https://www.youtube.com/watch?v=HnwsUyJUwUc

Zapisz w zeszycie temat: W świecie mitów.

Zapisz w zeszycie notatkę:

Mit to stworzona w dawnych czasach opowieść o powstaniu świata i ludzi oraz tłumacząca rożne zjawiska. Mitologia to zbiór tych opowieści.

Wykonaj z.2 s.82 - ćwiczenia edukacja polonistyczna.
 Przeczytaj głośno tekst W.Widłaka "Puszka Pandory" (podręcznik edukacja polonistyczna s.75) i ustnie odpowiedz na pytania 1,2,3,4,5 znajdujące się pod tekstem.

Co Prometeusz ukrył na dnie puszki?
Tak masz rację: nadzieję.
Zastanów się co oznacza to słowo. Wykonaj w zeszycie mapę myśli do słowa "nadzieja".

Następnie rozwiąż z.1 s.82 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).

 Wyszukaj fragment mitu "Puszka Pandory", w którym jest mowa o nadziei.

Przepisz do zeszytu powiedzenia związane z nadzieją:

Mieć nadzieję.
Nie tracić nadziei. 
Mam nadzieję na lepsze jutro.
Stracić nadzieję.

Zastanów się (nie zapisuj) w jakich sytuacjach mogą być one użyte.

Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: W jakich sytuacjach ludziom potrzebna jest nadzieja?

Przypomnij sobie wszystkie wiadomości o przymiotniku. 
Wykonaj z. 3 s.83 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).

W zadaniu 4 również znajdują się przymiotniki, które są umieszczone na trzech schodkach.
Zwróć uwagę na wzór, w którym każda następna forma przymiotnika ma silniejsze natężenie oraz na końcówkę -szy, mimo występującej przed nią literze -j. Takie zapisywanie przymiotników nazywamy stopniowaniem.
Zapamiętaj: Przymiotniki mogą występować w stopniu równym (smutna), wyższym (smutniejsza), najwyższym (najsmutniejsza).

Wykonaj  z.4 s. 83 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).

Praca dla chętnych: " Co by było, gdyby...?" - napisz opowiadanie co by się zdarzyło, gdyby Pandora nie otworzyła puszki, lub gdyby Prometeusz nie umieścił w puszce nadziei (wybierz jedną możliwość). Pracę napisz w Wordzie i prześlij do dnia 25.04.

Edukacja matematyczna

Odejmowanie typu 764 - 8
Musimy od 4 jedności odjąć 8 jedności.
Mamy za mało jedności, więc zamieniamy jedną dziesiątkę z liczby 764 na jedności.
Teraz mamy 14 jedności odjąć 8 jedności co daje nam 6 jedności.
Zapisujemy:

764 - 8 = 750 + (14 - 8) = 750 + 6 = 756


Podobnie postępujemy w przypadku odejmowania typu 450 - 70
Wiemy, że 100 to jest 10 dziesiątek. Czyli w liczbie 450 mamy 45 dziesiątek (d), a w liczbie 70 mamy 7 dziesiątek (d).
Odejmijmy te dziesiątki: 45 d - 7 d = 38 d (38 dziesiątek to jest 380) czyli
 450-70 = 380

Wykonaj ćwiczeniach edukacja matematyczna s. 42 z drugiego zadania przykłady na odejmowanie, zadanie 3 s.45.

Przepisz do zeszytu przykłady i oblicz:
654 - 9 =
452 -8=
342 -7=
224 -6 =
564 - 6 =
761 - 5 =

560 - 70 =
620 - 90 =
830 -50 =
410 - 40 =
670 - 80 =

Jeśli nie wszystko zrozumiesz i potrzebujesz dodatkowych wyjaśnień możesz zadzwonić lub napisać na Teamsach (czwartek) w godzinach 11-13  lub 15-16.30

Czwartek 25.06. edukacja wczesnoszkolna

Edukacja polonistyczna Lekcja online 9.00 - 10.00 Edukacja matematyczna Zapisz w zeszycie temat lekcji: Rozwiązywanie zadań z t...