Piątek 17.04.
Edukacja informatyczna
Dzisiaj przygotujesz animację z literami swojego imienia. wszystkie będą po kolei pojawiać się na ekranie.
1. Otwórz program Scratch. hasło:klasa III c użytkownik: KatLub
2. Po zalogowaniu przygotuj litery swojego imienia - wejdź do biblioteki duszków ( prawy dolny róg ekranu, naciśnij kotka). Wejdziesz do biblioteki duszków, kliknij "litery" i każdą literę swojego imienia wstawiaj jako osobnego duszka.
3. kot nie będzie potrzebny, wiec go usuń. Najedź myszką na jego miniaturę kliknij prawy przycisk i z paska wybierz "usuń". Możesz również kliknąć "x" w górnym prawym rogu tego duszka.
4. Wybierz miejsce, z którego ma zaczynać się ruch duszka i ustaw tam pierwszą literę.
5. Po wstawieniu elementu we właściwe miejsce. Wybierz z lewej strony z paska "skrypt" ze zdarzeń wybierz blok "kiedy kliknięty....", następnie dołącz z ruchu blok " idź do...." teraz przestaw literę w inne miejsce tam gdzie będzie po zakończonej animacji. Dołącz z ruchu blok "leć przez......." (im większa liczba sekund będzie wstawiona tym dłużej litera będzie lecieć)
6. W taki sam sposób zrób ze wszystkimi literami, tak by na koniec wszystkie razem utworzyły Twoje imię, czyli: ustaw je na miejscu startowym i wstaw blok "idź do...", przesuń na pozycję docelową i wstaw blok "leć przez...".
Baw się dobrze :)
Edukacja polonistyczna
Dzisiaj poznasz zwroty i wyrażenia związane z transportem wodnym. Odbędziesz podróż po mapie środkami wodnymi.Poćwiczysz pisownię czasowników z ą, ę w czasie przeszłym.
Zastanów się co oznaczają te słowa: statek, barka, prom, tankowiec, żaglowiec, kuter, kajak, łódka.
Tak masz rację to są nazwy jednostek pływających, wodne środki transportu.
Wysłuchaj ich krótkiej historii:
Wejdź na stronę https://www.youtube.com/watch?v=WTh-3oSENsA
O czym jest ten film? Zastanów się w jakim celu budowane były i są latarnie morskie.
Zapisz w zeszycie temat lekcji: Statki małe i duże.
Otwórz podręcznik z edukacji polonistycznej na s. 66. Głośno przeczytaj cały wiersz. Następnie wyszukaj w tekście nazwy środków transportu wodnego. Przypomnij sobie wczorajszą lekcję (podział transportu wodnego).
Zapisz w zeszycie:
Statki pływające po rzekach: .... (w tym miejscu wpisz nazwy statków z wiersza)
Statki pływające po morzach:....(w tym miejscu wpisz nazwy statków z wiersza)
Statki pływające i po morzach i po rzekach: ....(w tym miejscu wpisz nazwy statków z wiersza)
Teraz zastanów się, które jednostki pływające służą do wypoczynku i rekreacji.
Zapisz w zeszycie jakie są według Ciebie korzyści a jakie zagrożenia związane z transportem wodnym.
W wierszu z podręcznika edukacja polonistyczna s.66-67 oprócz nazw statków pojawia się wiele innych wyrazów związanych z transportem wodnym i żeglugą. Odszukaj je i zapisz w zeszycie.
Korzystając z książek lub internetu dowiedz się co one oznaczają.
Praca z mapą
Znajdź w internecie mapę Polski odszukaj na niej Gdańsk, Gdynię, Kołobrzeg, Szczecin i Świnoujście (znajdują się w nich duże porty morskie), odszukaj również największe i najdłuższe rzeki (Wisła, Odra) - na nich może odbywać się transport wodny. Odszukaj również miejscowości Ustka, Władysławowo, Łeba, Darłowo - porty rybackie.
Poćwicz kierunki geograficzne określając położenie miejscowości względem siebie.
Wykonaj w ćwiczeniach edukacja polonistyczna zadanie 1,3 4 s. 74 oraz 5,6,7 s. 75.
W zadaniu 5 należy użyć czasowników z ramki w czasie przeszłym. Zwróć uwagę jakie są ich zakończenia, zastanów się w jakim przypadku pisać ą a w jakim ę. W formie czasu przeszłego wpisywanych czasowników po ą i ę występuje litera ł.
PRACA DOMOWA NA OCENĘ ZNAJDUJE SIĘ NA TEAMSACH.
Bardzo proszę przesłać ją przez Teamsy wg.instrukcji, która wysłałam. Termin do 21 kwietnia.
W -f
Wykonaj ćwiczenia:
- stań w lekkim rozkroku, wykonuj skręty i skłony tułowia naprzemiennie 10 razy- maszeruj w miejscu z wysokim unoszeniem kolan przez 5 minut
- przeskakuj w przód i w tył obunóż i jednonóż 10 razy
Edukacja plastyczna
Dowolną wybraną techniką (kolaż, wydzieranka, wyklejanka, kredki, farby) wykonaj pracę przedstawiającą środek transportu w przyszłości.Wykonaną pracę schowaj do teczki. Sprawdzę po powrocie do szkoły.