czwartek, 16 kwietnia 2020

Piątek  17.04.

Edukacja informatyczna

Dzisiaj przygotujesz animację z literami swojego imienia. wszystkie będą po kolei pojawiać się na ekranie.

1. Otwórz program Scratch. hasło:klasa III c    użytkownik: KatLub

2. Po zalogowaniu przygotuj litery swojego imienia - wejdź do biblioteki duszków ( prawy dolny róg ekranu, naciśnij kotka). Wejdziesz do biblioteki duszków, kliknij "litery" i każdą literę swojego imienia wstawiaj jako osobnego duszka.

3. kot nie będzie potrzebny, wiec go usuń. Najedź myszką na jego miniaturę kliknij prawy przycisk i z paska wybierz "usuń". Możesz również kliknąć "x" w górnym prawym rogu tego duszka.

4. Wybierz miejsce, z którego ma zaczynać się ruch duszka i ustaw tam pierwszą literę.

5. Po wstawieniu elementu we właściwe miejsce. Wybierz z lewej strony z paska "skrypt" ze zdarzeń wybierz blok "kiedy kliknięty....", następnie dołącz z ruchu blok  " idź do...."  teraz przestaw literę w inne miejsce tam gdzie będzie  po zakończonej animacji. Dołącz z ruchu blok  "leć przez......." (im większa liczba sekund będzie wstawiona tym dłużej litera będzie lecieć)

6. W taki sam sposób zrób ze wszystkimi literami, tak by na koniec wszystkie razem utworzyły Twoje imię, czyli: ustaw je na miejscu startowym i wstaw blok "idź do...", przesuń na pozycję docelową i wstaw blok "leć przez...".

Baw się dobrze :)


Edukacja polonistyczna

Dzisiaj poznasz zwroty i wyrażenia związane z transportem wodnym. Odbędziesz podróż po mapie środkami wodnymi.Poćwiczysz pisownię czasowników z ą, ę w czasie przeszłym.


Zastanów się co oznaczają te słowa: statek, barka, prom, tankowiec, żaglowiec, kuter, kajak, łódka. 

Tak masz rację to są nazwy jednostek pływających, wodne środki transportu.
Wysłuchaj ich krótkiej historii: 






O czym jest ten film?  Zastanów się w jakim celu budowane były i są latarnie morskie.

Zapisz w zeszycie temat lekcji: Statki małe i duże.

Otwórz podręcznik z edukacji polonistycznej na s. 66. Głośno przeczytaj cały wiersz. Następnie wyszukaj w tekście nazwy środków transportu wodnego. Przypomnij sobie wczorajszą lekcję (podział transportu wodnego).

Zapisz w zeszycie:

Statki pływające po rzekach: .... (w tym miejscu wpisz nazwy statków z wiersza)

Statki pływające po morzach:....(w tym miejscu wpisz nazwy statków z wiersza)

Statki pływające i po morzach i po rzekach: ....(w tym miejscu wpisz nazwy statków z wiersza)
  

Teraz zastanów się, które jednostki pływające służą do wypoczynku i rekreacji.

Zapisz w zeszycie jakie są według Ciebie korzyści a jakie zagrożenia związane z transportem wodnym.

W wierszu z podręcznika edukacja polonistyczna s.66-67 oprócz nazw statków pojawia się wiele innych wyrazów związanych  z transportem wodnym i żeglugą. Odszukaj je i zapisz w zeszycie.

Korzystając z książek lub internetu dowiedz się co one oznaczają.

Praca z mapą
Znajdź w internecie mapę Polski odszukaj na niej Gdańsk, Gdynię, Kołobrzeg, Szczecin i Świnoujście (znajdują się w nich duże porty morskie), odszukaj również największe i najdłuższe rzeki (Wisła, Odra) - na nich może odbywać się transport wodny. Odszukaj również miejscowości Ustka, Władysławowo, Łeba, Darłowo - porty rybackie.
Poćwicz kierunki geograficzne określając położenie miejscowości względem siebie.

Wykonaj w ćwiczeniach edukacja polonistyczna zadanie 1,3 4 s. 74  oraz 5,6,7 s. 75.
W zadaniu 5 należy użyć czasowników z ramki w czasie przeszłym. Zwróć uwagę jakie są ich zakończenia, zastanów się w jakim przypadku pisać ą a w jakim ę W formie czasu przeszłego wpisywanych czasowników  po ą i ę występuje litera ł.

 PRACA DOMOWA NA OCENĘ ZNAJDUJE SIĘ NA TEAMSACH. 
Bardzo proszę przesłać ją przez Teamsy wg.instrukcji, która wysłałam. Termin do 21 kwietnia.


W -f
Wykonaj ćwiczenia:
- stań w lekkim rozkroku, wykonuj skręty i skłony tułowia naprzemiennie 10 razy
- maszeruj w miejscu z wysokim unoszeniem kolan przez 5 minut
- przeskakuj w przód i w tył obunóż i jednonóż 10 razy


Edukacja plastyczna
Dowolną wybraną techniką (kolaż, wydzieranka, wyklejanka, kredki, farby) wykonaj pracę przedstawiającą środek transportu w przyszłości.
Wykonaną pracę schowaj do teczki. Sprawdzę po powrocie do szkoły.



Czwartek 25.06. edukacja wczesnoszkolna

Edukacja polonistyczna Lekcja online 9.00 - 10.00 Edukacja matematyczna Zapisz w zeszycie temat lekcji: Rozwiązywanie zadań z t...