Piątek 24.04.
Edukacja informatyczna
1.Wejdź na stronę https://scratch.mit.edu/
2. Otwórz program i zaloguj się użytkownik: KatLub hasło:klasa III c (rzymski znak III zapisz jako wielkie litery i)
3. Wybierz duszka (najlepiej kółeczko).
4. Usuń kotka i przejdź do zakładki kostiumy.
5. Użyj narzędzia przekształć (będziesz zmieniał/-ła wygląd duszka tak, aby przypominał wiatrak). Ustaw kursor na duszku i kliknij. Na krawędzi koła pojawią się cztery kółka. Kliknij między nimi, tworząc cztery kolejne.
6. Chwyć jedno z kółek i przeciągnij je do wnętrza figury, w ten sam sposób zrób z innymi kółkami, aż uzyskasz kształt duszka zbliżony do śmigła.
7. Wybierz Skrypt. Żeby wiatraczek się obracał, zapisz skrypt: "kiedy kliknięty - zawsze - obróć o 15 stopni".
8. Możesz zmienić kolor wiatraczka. Użyj bloku "ustaw efekt". Żeby zmienić tempo wirowania wiatraczka, zmień wartość w polu "obróć o... stopni".
9. Teraz wstaw jeszcze blok "dystans do wskaźnika myszki" z grupy bloków Czujniki.
10. Wiatraczek będzie się kręcił tym wolniej im bliżej wiatraczka znajdzie się kursor.
11. Zapisz swoją pracę w Scratchu jako "imię wiatraczek" - w miejscu słowa "imię" wpisz swoje.(Zapisaną pracę ocenię). Niektóre z Waszych prac z ubiegłego tygodnia są zapisane (z przyjemnością je obejrzałam).
Edukacja polonistyczna
Dzisiaj poznasz niezwykłe budowle na świecie. Dowiesz się co oznacza pojęcie architektura oraz czym zajmuje się architekt.
Zapisz w zeszycie temat: Niezwykłe budowle
Z pewnością zdarzyło Ci się być w pobliżu miejsca, na którym trwała budowa. Dochodziły
z niego rożne dźwięki. Zastanów się jakiego rodzaju budynki można budować? Co jeszcze, poza budynkami, budują ludzie?
Z czym kojarzy Ci się słowo "architektura"? (Swoje skojarzenia zapisz w zeszycie w postaci mapy myśli).
Następnie zapisz notatkę w zeszycie (można ją również wydrukować i wkleić).
Architektura krajobrazu - projektowanie ogrodów i zieleni.
Architektura wnętrz - projektowanie wnętrz.
Utwórz i zapisz rodzinę wyrazów słowa "architektura".
Teraz z łatwością odpowiesz na pytanie (ustnie): Czym zajmuje się architekt?
Przeczytaj tekst informacyjny "Niezwykłe budowle" - podręcznik edukacja polonistyczna s.78-79
Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania znajdujące się w tekście informacyjnym (jest ich 6).
Wykonaj z.1 i 2 - ćwiczenia edukacja polonistyczna s.84
Jeśli chcesz zobaczyć 20 najciekawszych budynków świata wejdź na https://kobieta.onet.pl/dom/20-najciekawszych-budynkow-swiata/hrxy3
Polska ma również swoje cuda architektury są to między innymi:
zamek krzyżacki w Malborku:
- wirtualna wycieczka https://www.youtube.com/watch?v=my4lIVYOaQo
- zamek 3 D rekonstrukcja https://www.youtube.com/watch?v=ZuceURkIFLI
- pochylnie na Kanale Ostródzko-Elbląskim https://www.youtube.com/watch?v=aMeiyR-91V0 (tylko 7min. 52 s.)
- Filharmonia Szczecińska - wirtualny spacer https://spacer.filharmonia.szczecin.pl/pl
- Pałac Kultury i Nauki
Wykonaj z.3 oraz z. 4 s.85 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
Pamiętaj, iż cecha przymiotnika nasila się wraz z jego stopniem.
W celu utrwalenia zapisywania liczb słowami, w tym liczebników porządkowych wykonaj z.5 s. 85 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
Dzisiejszą pracę w zeszycie prześlij maila lub na Teamsy do dnia 27.04.
Edukacja plastyczna
Wykonaj ilustrację (dowolną techniką) do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
Wykonaną pracę na ocenę prześlij do 28.04. przez maila lub Teamsy.
Wychowanie fizyczne
Do dzisiejszych ćwiczeń potrzebna będzie poduszka lub pluszak.
https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ
Do dzisiejszych ćwiczeń potrzebna będzie poduszka lub pluszak.
https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ