Poniedziałek 18.05.
Edukacja polonistyczna
Wejdź na stronę podaną poniżej i kliknij zakładkę dyktanda on-line, w liście dyktand wybierz klasę 3, reguła: ch/h. Wykonaj dyktando „Harce kota Hipolita”.
http://www.specjalni.pl/2020/03/cwiczenia-i-nauka-online-dla-najmodszych.html#more
Potrafisz wyszukać w tekście odpowiednie fragmenty, zilustrujesz przedmioty zgodnie z opisem. Napiszesz opowiadanie zachowujac trójczłonową kompozycję. Wiesz, jak zachować się w czasie burzy.
Zapisz w zeszycie temat lekcji: Zielono mi - sztuka pisania opowiadania
Głośno przeczytaj wiersz:
Ustnie odpowiedz na pytania:
Jaka pora roku jest przedstawiona w wierszu?
O jakiej czynności jest mowa w wierszu?
Jaki jest nastrój wiersza?
Jak wyglądał dywan utkany przez wiosnę?
Co jeszcze można wpleść do wiosennego dywanu?
W zeszycie zapisz odpowiedzi na pytania (pytań nie przepisuj):
1. Z jakich materiałów składał się dywan? (Wskazówka: wyszukaj w tekście fragmenty opisujące materiały wykorzystane do zrobienia dywanu związane z dźwiękami np. szmer strumienia, kolorami np. błękit strumienia, i inne doznania)
2. Komu będzie służył ten dywan ?
W wierszu znajdują się również niecodzienne poetyckie sformułowania np. promień słońca z tęczy zdjęła. Wyszukaj pozostałe i zastanów się jak je rozumiesz.
Wykonaj zadanie 1 s. 38 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
Wyszukaj w wierszu czynności, które wykonywała wiosna. Zapisz w zeszycie znalezione czasowniki. Do każdego dopisz pasujacy rzeczownik.
W celu utrwalenia poznanych części mowy wykonaj zadanie 2 i 3 s. 38 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
Przypomnij jakie niebezpieczeństwa i zagrożenia stwarza burza i jak należy zachować sie na wypadek burzy. Wysłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=liRrMXIFL-4
Ćwiczenia w pisaniu - opowiadanie. Pracę wykonaj w zeszycie
Źródło: Nowa Era, ebooki, Elementarz odkrywców klasa 3, s. 37Dzisiejszą pracę w zeszycie prześlij do dnia 19.05. w wybrany przez siebie sposób.
Edukacja matematyczna
Lekcja on line 13.30 -14.30
Edukacja muzyczna
Znasz już dużo instrumentów muzycznych. Można je podzielić na trzy grupy, ze względu na to w jaki sposób wydobywa się z nich dźwięk: instrumenty strunowe - dźwięk powstaje w wyniku drgania strun, instrumenty dęte - dźwięk powstaje w wyniku drgania powietrza, instrumenty perkusyjne - dźwięk powtsaje w wyniku drgania calego instrumentu lub jego części.
Zapisz w zeszycie temat: Grupy instrumentów muzycznych
Pod tematem lekcji zapisz po cztery przykłady instrumentów z każdej grupy: instrumenty strunowe, instrumenty dęte, instrumenty perkusyjne.