Poniedziałek 25.05.
Edukacja polonistyczna
Wejdź na stronę podaną poniżej i kliknij zakładkę dyktanda on-line, w liście dyktand wybierz klasę 3, reguła: wszystkie. Wykonaj dyktando „Trudne lekcje żurawia Krzysia”.
http://www.specjalni.pl/2020/03/cwiczenia-i-nauka-online-dla-najmodszych.html#more
Cele:
- poznasz podstawowe rodzaje praw i prawa dziecka
- aktywnie i twórczo wykorzystasz zdobyta wiedzę z zadaniach tematycznych
- piszesz poprawnie nie z przymiotnikami
Zapisz w zeszycie temat lekcji: Nasze podwórko
Zastanów sie i ustnie odpowiedz na pytania:
1. Co to znaczy mieć prawo do czegoś?
2. Dlaczego sa ustanawiane prawa?
3. Kto ma swoje prawa?
4. Dlaczego swoje oddzielne prawo mają również dzieci?
Przeczytaj opowiadanie Marii Terlikowskiej "Drzewo do samego nieba" - podręcznik s.46 - 48
Możesz również wysłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=u1PkE9BqDNg
Po przeczytaniu lub wysłuchaniu ustnie odpowiedz na pytania:
1. Jak wyglądało podwórko, na ktorym stało drzewo?
2. Czym rózniło się od podwórek na nowych osiedlach?
3. Jaką rolę odgrywało drzewo w życiu dzieci?
4. Jak chłopcy spędzali czas na podórku?
5. Jakie były ich ulubione zabawy?
6. Jakie relacje łączyły chłopców z sąsiadką?
7. Jakie uczucia budziło drzewo wśród doroslych mieszkańców kamienicy?
8. Opisz ustnie swoje podwórko lub inne, w którym lubisz się bawić.
9. Jakimi zasadmi powinni kierować sie mieszkańcy jednego bloku, jednego podwórka, żeby mieli dobre relacje?
Wykonaj zadanie 1 s.50, a następnie zadanie 2 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
Dla dociekliwych: Poszukaj w internecie lub innych źródłach informacji o Marii Terlikowskiej
Następnie wykonaj zadanie 3 i 4 s.51 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
W zeszycie zrób zadanie 5 s.51
Jeżeli znasz odpowiedzi na pytania 1-4 zapisane pod tematem lekcji nie będziesz miał/-ła problemu z kolejnym zadaniem.
Mamy rózne rodzaje praw np. lokalowe, oświatowe, karne, administracyjne, dziecka, cywilne, drogowe.
Obejrzyj prezentację: https://www.youtube.com/watch?v=ruxHXFLpgck
Na podstawie filmu napisz w zeszycie czym jest Konwencja o prawach dziecka.
Pomyśl co by było, gdyby nie było prawa.
Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytanie (pytania nie przepisuj):
1. Z jakich praw korzystali chłopcy i dorośli mieszkańcy kamienicy na podstawie opowiadania "Drzewo do samego nieba"?
ORTOGRAFIA
ZAPAMIĘTAJ: Przeczenie nie z przymiotnikami najczęściej piszemy razem.
W celu utrwalenia tej reguły wykonaj wszystkie zadania z podrecznika eduakcja polonistyczna s.49
Źródło: Nowa Era, ebooki, Elementarz odkrywców klasa 3
Cała swoją dzisiejszą pracę w zeszycie z eduakcji polonistycznej prześlij do dnia 26.05. w wybrany przez siebie sposób.
Edukacja matematyczna
Lekcja on line 13.30 -14.30
Edukacja muzyczna
Naucz się piosenki " Piosenka o prawach dziecka"
https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4
- poznasz podstawowe rodzaje praw i prawa dziecka
- aktywnie i twórczo wykorzystasz zdobyta wiedzę z zadaniach tematycznych
- piszesz poprawnie nie z przymiotnikami
Zapisz w zeszycie temat lekcji: Nasze podwórko
Zastanów sie i ustnie odpowiedz na pytania:
1. Co to znaczy mieć prawo do czegoś?
2. Dlaczego sa ustanawiane prawa?
3. Kto ma swoje prawa?
4. Dlaczego swoje oddzielne prawo mają również dzieci?
Przeczytaj opowiadanie Marii Terlikowskiej "Drzewo do samego nieba" - podręcznik s.46 - 48
Możesz również wysłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=u1PkE9BqDNg
Po przeczytaniu lub wysłuchaniu ustnie odpowiedz na pytania:
1. Jak wyglądało podwórko, na ktorym stało drzewo?
2. Czym rózniło się od podwórek na nowych osiedlach?
3. Jaką rolę odgrywało drzewo w życiu dzieci?
4. Jak chłopcy spędzali czas na podórku?
5. Jakie były ich ulubione zabawy?
6. Jakie relacje łączyły chłopców z sąsiadką?
7. Jakie uczucia budziło drzewo wśród doroslych mieszkańców kamienicy?
8. Opisz ustnie swoje podwórko lub inne, w którym lubisz się bawić.
9. Jakimi zasadmi powinni kierować sie mieszkańcy jednego bloku, jednego podwórka, żeby mieli dobre relacje?
Wykonaj zadanie 1 s.50, a następnie zadanie 2 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
Dla dociekliwych: Poszukaj w internecie lub innych źródłach informacji o Marii Terlikowskiej
Następnie wykonaj zadanie 3 i 4 s.51 (ćwiczenia edukacja polonistyczna).
W zeszycie zrób zadanie 5 s.51
Jeżeli znasz odpowiedzi na pytania 1-4 zapisane pod tematem lekcji nie będziesz miał/-ła problemu z kolejnym zadaniem.
Mamy rózne rodzaje praw np. lokalowe, oświatowe, karne, administracyjne, dziecka, cywilne, drogowe.
Obejrzyj prezentację: https://www.youtube.com/watch?v=ruxHXFLpgck
Na podstawie filmu napisz w zeszycie czym jest Konwencja o prawach dziecka.
Pomyśl co by było, gdyby nie było prawa.
Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytanie (pytania nie przepisuj):
1. Z jakich praw korzystali chłopcy i dorośli mieszkańcy kamienicy na podstawie opowiadania "Drzewo do samego nieba"?
ORTOGRAFIA
ZAPAMIĘTAJ: Przeczenie nie z przymiotnikami najczęściej piszemy razem.
W celu utrwalenia tej reguły wykonaj wszystkie zadania z podrecznika eduakcja polonistyczna s.49
Źródło: Nowa Era, ebooki, Elementarz odkrywców klasa 3
Cała swoją dzisiejszą pracę w zeszycie z eduakcji polonistycznej prześlij do dnia 26.05. w wybrany przez siebie sposób.
Edukacja matematyczna
Lekcja on line 13.30 -14.30
Edukacja muzyczna
Naucz się piosenki " Piosenka o prawach dziecka"
https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4